Wednesday, April 1, 2020

Zikir Munajat Covid-19


Zikir

الله اكبر الله اكبر الله اكبر
اشهد ان لااله الاالله
واشهد ان محمدا رسول لله
استغفرالله العظيم الذى لااله الاهوالحي القيوم واتوب اليه
سبحان الله والحمدلله ولااله الاالله والله اكبر
ليس لها من دون الله كاشفه
لااله الا الله الملك الحق المبين
محمدرسول الله
صادق الوعد الامين
ياالله ياالله ياالله
يا ذالجلال والاكرام امتنا على دين الاسلام
اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين.

Doa

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين ، حمدا يوافى نعمه ويدافع نقمه ويكافى مزيده، يا ربنالك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك.

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا.
بسم الله الذى لايضر مع اسمِهِ شىء فى الارض ولا فى السماءوهو السميع العليم.

نعُوذ بكلِمَاتِ الله التامَّات من شَرِّ ماخلق.
ربنا ظلمنا انفسنا واِن لم تغفرلنا وتر حمنا لنكونن من الخاسرين.
اللهم انا نعوذبك مِن جَهْدِالبلاء ودَرَكِ الشَّقَاءِ وسُوءِ القَضَاءِ وشَمَاتَةِ الاَعْدَاءِ.

تَحَصَّنَّا بِذِى العِزَّةِ وَاعْتَصَمْنَا بِربِ المَلَكوتِ وَتَوَكَّلنَا على الحَىِّ الذى لا يَمُوت.
اللهمَ اصْرِفْ عَنَّا الوَبَاءَ والشَّدَائِدا والمِحَنَ ما ظَهَرَ مِنها وما بَطَنَ مِن بَلدِنا هذا خَاصَّة ومِن سائِرِ بلاد المُسلمين عَامَّة. بِلُطْفِكَ يا لَطِيفُ انك على كل شىء قدير.
اللهم يا غَافِرِ الذَّنبِ ويا قَابِلَ التَّوبِ.

Ya Allah. Sesungguhnya kami telah menganiaya diri kami sendiri. Dan jika Engkau tidak mengampuni kami dan tidak memberi rahmat kepada kami, nescaya kami tergolong dalam kalangan orang yang rugi.

Ya Allah. Sesungguhnya kami telah menzalimi diri kami. Maka ampunilah perbuatan zalim kami dan rahmatilah kami. Sesungguhnya Engkau adalah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.

Ya Allah. Ampunilah kejahilan kami dan keborosan kami dalam urusan kami yang Engkau lebih mengetahuinya daripada kami. Semuanya itu adalah berpunca daripada kelemahan kami sendiri. Ya Allah. Ampunilah apa yang dahulu kami lakukan dan ampunilah apa yang terkemudian kami laksanakan dan ampunilah apa yang kami kerjakan secara sembunyi atau secara terang-terangan. Sesungguhnya Engkau lebih mengetahui keadaan diri kami.

Ya Allah. Ampunilah dosa kami dan dosa ibu bapa kami serta dosa sekalian orang yang beriman. Janganlah Engkau titipkan dalam hati kami perasaan hasad dengki dan dendam terhadap orang yang beriman. Sesungguhnya Engkau amat melimpah bekas kasihan dan rahmatMu.

اللهم يا رحمن ويا رحيم

Ya Allah. Sesungguhnya kami berlindung denganMu daripada wabak Covid-19, segala penyakit, keburukan tingkah laku dan mala petaka.

Ya Allah. Kami berlindung dengan keagungan kalimah-kalimahMu yang sempurna, daripada segala kejahatan yang turun dari langit, daripada kejahatan yang naik ke langit, daripada kejahatan yang ada di bumi, daripada kejahatan fitnah malam dan siang. Wahai Tuhan yang Maha Pemurah.

Ya Allah. Hilangkanlah segala kesengsaraan kami, sembuhkanlah segala penyakit yang menimpa kami. Sesungguhnya Engkau adalah Tuhan yang menyembuhkan, tiada kesembuhan melainkan kesembuhan daripadaMu.

اللهم يا سَتَّارُ ويا فَعَّالٌ لما يُرِيد

Ya Allah. Sesungguhnya Engkaulah pelindung kami daripada ujian yang berat, kesengsaraan yang bersangatan dan taqdir yang buruk. Oleh itu ya Allah. Kami berlindung diri dengan zat kemuliaanMu dan kami berpegang dwngan perintah dan kerajaanMu yang Maha Besar dan kami menyerah diri kepdaMu zat selama-lamanya.

Ya Allah. Hindarkanlah kaki daripada wabak Covid-19, kesulitannya, kejahatannya serta segala dugaan yang nyata dan yang tersembunyi khususnya di negeri kami dan umat Islam amnya. Ya Allah. Tuhan yang maha berlemah lembut. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa atas sesuatu.

Ya Allah. Sesungguhnya kami memohon kepadaMu kesejahteraan di dunia dan di akhirat. Ya Allah. Kami memohon kepadaMu kesejahteraan dalam urusan agama kami, keluarga dan harta yang Engkau pinjamkan kepada kami. Ya Allah. Tutuplah aib kami dan berilah rasa tenteram pada hati kami. Peliharalah kami dari arah hadapan, belakang, kanan, kiri dan atas kami.

اللهم يا ذا الجلال والاكرام

Ya Allah. Kami berlindung dengaMu daripada musnahnya nikmatMu kepada kami, daripada berubahnya ketenteraman dariMu, daripada mengejutnya seksaanMu dan daripada segala kemurkaanMu.

Ya Allah. Kurniakanlah kami kesihatan pada badan, pendengaran dan penglihatan kami. Ya Allah. Mantapkanlah pegangan kami terhadap agama yang menjadi benteng pelindung urusan kami. Ya Allah. Perbaikilah urusan dunia kami yang menjadi tempat kehidupan kami. Ya Allah. Perbaikilah urusan akhirat kami yang menjadi tempat kembali kami. Jadikanlah sisa hidup ini sebagai peluang untuk kami melakukan kebaikan dan jadikanlah kematian kami sebagai kerehatan kami dari segala kejahatan.

اللهم اِنَّا نعوذ بك من زوالِ نِعمتك وتَحَوُّلِ عافِيَتِك وفجَّاَءةِ نِقْمتك  وجميعِ سخطك.

ربنا اتنا فى الدنيا حسنة وفى الاخرة حسنة وقنا عذاب النار. وصلى الله على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم.

No comments:

Post a Comment