Friday, January 26, 2018



بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيم.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ وَال ْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِيْنَ وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ.

Ya اَللّهُ  Kami  memohon kepada-Mu ya Allah, berilah kami iman yang sempurna , ilmu yang memberi manfaat, rezeki yang banyak dan yang halal, anak yang soleh, rumahtangga yang bahagia, usia yang berkat, doa ya ng mustajab, hajat yang tertunai, kesihatan yang berterusan, hutang yang terbayar, keselamatan dan kesevjahteraan di  dunia dan akhirat....

 Ya اَللّهُ ... Ya Ghaffar...!
Ampunkanlah dosa-dosa kami.... Dosa kedua ibu bapa kami, anak isteri kami, kaum keluarga kami, guru2 kami, sahabat-sahabat kami, jiran² kami serta sekalian muslimin muslimat di mana sahaja samada yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia.

Ya Allah Ya Tuhan    Matikanlah kami dalam Husnul Khatimah jangan Engkau matikan kami dalaam Suu'ul Khotimah..

Ya Allah, Engkau tunaikan dan makbulkanlah cita - cita dan permintaan yang baik² dari kami, dari keluarga kami, dari rakan² kami  dan dari orang² Islam kerana Engkaulah tempat meminta segala  permintaan.

رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ    وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ
رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ
وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَم

No comments:

Post a Comment